Midsommarhelgen

Vem kunde tror att jag skulle bli ett ”stort” fan av baseball under min tid här i USA?

–Go ”Giants”

Jag fick i veckan också min första Giants-tröja, köpt på At&t arenan. Så den kommer jag stolt bära upp på deras nästa game.

I helgen var det fullt upp som vanligt. I fredags firade jag midsommar med mina kära vänner, och såå gott det var med svensk mat! Som jag har längtat! En trevlig kväll som avrundades kring 3-snåret. Klockan 8 dagen därpå var jag redan i farten- strax före nio kom Malin och hennes syster förbi för att äta ”rester” ifrån gårdagens smörgåsbord. Därefter åkte vi tjejer in till city för att kolla på Pride-festivalen, men vi hade fått det hela om bakfoten och dök upp en dag för tidigt. Som tröst gick vi istället och shoppade- ett par högklackade skor ifrån märket Guess blev då mina. Senare på eftermiddagen åkte vi vidare till Chico, som ligger inåt landet, där några av våra amerikanska kompisar skulle spela med deras band. Efter en väldigt varm kväll (det var fortfarande 40 grader klockan 8 på kvällen) så tog vi oss ett välbehövligt nattdopp i hotellets pool. Söndagsmorgonen inleddes som vanligt med pannkakor och sirap på en mysig småstadsrestaurang, innan vi påbörjade den långa färden hem. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0