BBQ is the IT

Life is good! En trädgård i Kalifornien, 40 grader varmt, svalkande Margaritas och grillen i full fart. Att en före detta kock tillagade maten var heller inte helt fel. Äkta amerikansk barbeque är gott!!

Idag är det 4th of July, vilken innebär att det är USA’s nationaldag. Det firade jag genom att medverka i den årliga 4th of July paraden här i Alameda. Den ska tydligen vara en av de största paraderna i hela USA för just denna dag. Jag gick 6 km och viftade med den amerikanska flaggan och log mot folk i den stekande solen. När jag äntligen nådde slutet av paraden så skyndade jag mig hem till Malin, vars värdfamilj hade en liten lunch bjudning. Efter lite god vegetariskmat och blåbärs cupcakes, åkte jag vidare hem för att delta i ytterligare ett BBQ-party, denna gång arrangerat av min värdmamma. Förutom att springa på en massa BBQ-party den här helgen, så var jag i fredags och kollade på när mina amerikanska kompisar spelade med deras band i staden Antioch.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0