Mitt nya hem i San Francisco

Det har vart fullt upp sedan jag anlände här i San Francisco. Även om jag tillbringat ett år av mitt liv i denna vackra stad, är fortfarande intrycken övervällande. Mitt nya hem på 601 O'Farrell St. är som en dröm. En lägenhet i "retro" arkitektur: högt i tak, burspråksfönster och charmiga detaljer i tak som på dörrar. Fem minuters gångsavstånd till Union Square och all shopping gör ju inte saken sämre. Myllret av människor och sirener i bakgrunden, gör mig ständigt påmind om att jag verkligen är här. Jag älskar denna underbara stad!

Livet i en storstaden är dock inte bara en dans på rosor, man inser snabbt sina begränsingar när mörkret faller. Att vistas ute på kvällen efter klockan 9 är inte att rekomendera, så vida man inte tar taxi från plats till plats. Det finns många skumma typer som rör sig längst gathörnen vid den tiden på dygnet.

Den 19 september är semestern slut och skolan sätter igång. Ska bli väldigt spännande att plugga på ett amerikanskt universitet. Jag längtar!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0